PORTEKİZ
30.05.2025

ESCOLA SUPERIOR DE ENFERMAGEM DE LISBOA
  ESEL

websitesi:
https://www.esel.pt/

TARİHÇE

21 Temmuz tarihli ve 175/2004 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan Lizbon Hemşirelik Okulu (ESEL), Lizbon'daki dört kamu hemşirelik okulunun birleşmesi sonucu ortaya çıkmıştır - Artur Ravara Hemşirelik Okulu; Lizbon'daki Calouste Gulbenkian Hemşirelik Okulu; Francisco Gentil Hemşirelik Okulu ve Maria Fernanda Resende Hemşirelik Okulu. Tüzükleri 7 Nisan tarihli 16/2009 sayılı Yasama Emri ile onaylanmıştır (Diário da República, 2. Seri - Nº 68 - 7 Nisan 2009).
İlk yönetim organları - Direktif Konseyi, Pedagojik Konsey ve Okul Meclisi - 24 Eylül 2007 tarihinde göreve başlamıştır. Bu sürecin başlangıcı 28 Mart tarihli 99/2001 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin yayınlandığı 2001 yılına dayanmaktadır ve hemşirelik eğitiminin ve hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi için vazgeçilmez sinerjilerin ifade edilmesi ihtiyacından kaynaklanmaktadır. Tek bir okul oluşturma kararı, ortak bir gelişim planının hazırlanmasına ve çeşitli ortak projelerin uygulanmasına yol açan özgürce alınmış bir karardır.
Kendisini doğuran dört prestijli kurumdan, ölçütlerini dayandırdığı eşsiz bir mirası devralmıştır:
- Artur Ravara Yüksek Hemşirelik Okulu, eski adıyla Hemşireler Meslek Okulu (1901) ve Artur Ravara Hemşirelik Okulu (1930), Portekiz'deki ilk kamu hemşirelik okuluydu. Kökeni 19. yüzyıla kadar uzanmaktadır. 1886 yılında adresindeki Hospital de S.José'de ilk hemşirelik eğitim kursu açılmıştır. Okul, 120 yılı aşkın bir süredir Portekiz hemşirelik tarihinde tartışmasız bir mihenk taşı olmuştur. - Francisco Gentil Yüksek Hemşirelik Okulu 1940 yılında, o zamanlar Portekiz Onkoloji Enstitüsü Hemşire Teknik Okulu olarak bilinen Doktor Francisco Gentil'in himayesinde bilimsel ve insani yetkinlikleriyle ülkedeki sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesine katılabilecek nitelikli hemşirelerin eğitimini sağlamak amacıyla kurulmuştur. Sponsorluğunu Rockefeller Vakfı'nın üstlendiği bu kurumun vesayeti zaten eğitim bakanlığına aitti.
- Lizbon'daki Calouste Gulbenkian Hemşirelik Okulu, 1957 yılında Hospital de Santa Maria Hemşirelik Okulu adı altında şu anda Hospital de Santa Maria olarak bilinen Lizbon Eğitim Hastanesinin açılmasıyla aynı zamanda kurulmuştur. 1968 yılında Calouste Gulbenkian Vakfı Lizbon'daki Calouste Gulbenkian Hemşirelik Okulu binalarının ve 1972 yılında açılan Öğrenci Yurdu'nun yapımını ve donanımını finanse etmiştir. Hemşirelik öğrenci derneklerinde bir öncüsü olan ve 50 yıllık varlığı boyunca kaliteli başlangıç eğitimine kendini adamış olan , yaklaşık 5000 hemşire mezun etmiştir.
- Maria Fernanda Resende Hemşirelik Okulu 1986'dan itibaren çalışmaları Portekiz hemşireliğinin öğretimine ve gelişimine güçlü bir şekilde damgasını vuran hemşire Maria Fernanda Resende'nin (1923-1988) anısına o zamanki Lizbon Temel Sonrası Hemşirelik Okulu tarafından benimsenen isimdir. Lizbon Temel Sonrası Hemşirelik Okulu 1984 yılında çeşitli kurumlara dağılmış olan lisansüstü eğitim kaynaklarından en iyi şekilde yararlanmak amacıyla sırasıyla Lizbon'daki eski Psikiyatri Hemşireliği Hemşirelik Eğitimi ve Yönetimi ve Halk Sağlığı Hemşireliği okullarına karşılık gelen üç kampüsü entegre ederek faaliyete geçmiştir. Hemşirelik eğitiminin 1989'da Politeknik Yüksek Öğrenime entegre edilmesiyle (23 Aralık tarihli 480/88 sayılı Kanun Hükmünde Kararname), hemşirelik kurslarında uzmanlaşmış yüksek öğrenim veren Maria Fernanda Resende HEI hariç, yukarıda bahsedilen tüm okullar akademik lisans derecesi veren Yüksek Hemşirelik Kursunu vermeye başlamıştır. 1999'da, Hemşirelikte derece kursu oluşturuldu (353/99 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, 3 Eylül) ve tüm okullar artık akademik lisans derecesi veriyor ve lisansüstü eğitim veriyor.



MİSYON VE MİSYONUMUZ


Misyonumuz
ESEL'de MİSYONUMUZ
mükemmellik ve yenilikçiliği hedefleyen hemşirelik kültürü ve biliminin yaratılması, geliştirilmesi aktarılması ve yaygınlaştırılması için bir merkez olmaktır. Bu, şu yollarla hayata geçirilir: a) Kültürel, bilimsel, teknik, etik, estetik ve profesyonel yönleriyle insan eğitimi; b) Temel ve uygulamalı araştırmalar yoluyla hemşirelik disiplinini ve uygulamasını geliştirmek; c) Yaşam boyu öğrenme için özerklik, yenilikçilik, liderlik ve sorumluluk geliştirmek; d) Topluma karşılıklı gelişim ve iyileştirme perspektifinden hizmet sunmak; e) Hemşirelik ve sağlık alanında ülkenin gelişimine ve insanları birbirine yakınlaştırmaya katkıda bulunan ulusal ve uluslararası işbirliği projelerine katılmak.
Vizyonumuz

VİZYONUMUZ, kendisini hem Hemşirelik Eğitiminde hem de Araştırmada bir değer yaratıcısı rekabet gücü ve yenilik olarak sunmak amacıyla Yüksek Öğretim Kurumları içinde bir Kurum fikrini bütünleştirmektedir. Bunu gerçeğe dönüştürmek bizim şu özelliklere sahip olmamızı sağlayacaktır: - Hemşirelik eğitiminde hem ulusal hem de uluslararası düzeyde, yani Portekizce konuşulan ülkelerde ve Avrupa'da bir referans kurumu; - Kapsamlı, yenilikçi ve çoğulcu bir Okul, bilgi ve farklılıkları bir araya getiren, karşılıklı saygı içinde hareket eden ve Portekiz ve Avrupa'da yükseköğretimin zorluklarına sürdürülebilir yanıtlar arayan ; - Hemşirelik ve hemşirelik mesleğinde bilginin geliştirilmesinde ve sağlık alanındaki diğer ortak meslekler içinde güvence altına alınmasında bir dayanak; - Sosyal dokuya derinlemesine kök salmış, etik, kültürel ve bilimsel olarak bağlı, tüm boyutlarıyla katılım ve vatandaşlığın ve hizmetlerin teşvik edildiği, topluluğuna hizmet etme ve onunla doğrudan ilişkileri sürdürme konusunda güçlü bir kararlılığa sahip bir Okul; - Mesleki gelişim yolculukları sırasında mükemmel profesyoneller olarak tanınan hemşireler yetiştiren, öğrenme ve öğretme yeteneğine sahip bir okuldur.

PROJE EKİBİ
 
İletişim Kişisi
Cristina 
                                                                                                                                                             Prof.Dr. Cristina Baixinho

Hemşirelik Okulu'nda Koordinatör Profesör. Hemşirelik alanında doktora yapmıştır. Araştırma ilgi alanları yaşlılar için konut tesislerinde ve toplumda yaşayan yaşlılarda düşme riskinin yönetimi hastaneden topluma geçiş ve kliniğe bilgi aktarımını kapsamaktadır. Anna Nery Escola de Enfermagem'in Editörü ve Bilimsel Komisyon Üyesidir. PULPIT projesinin (ERASMUS+) Eş-PI'sıdır ve EIT tarafından finanse edilen projenin ekibini entegre etmektedir: Sağlık hizmetlerinde yapay zeka ve veri bilimi alanında yükseköğretim kurumlarının girişimci inovasyon kapasitesinin artırılması -InnovAId çalışmaktadır.


Andreia
Ricardo 
Prof. Dr. Andreia Costa
Araştırmacı
Ricardo Ferreira
Araştırmacı
 Lizbon Hemşirelik Okulu'nda Koordinatör Profesör. Hemşirelik alanında doktora yapmıştır. Araştırma ilgi alanları yaşlılar için konut tesislerinde ve toplumda yaşayan yaşlılarda düşme riskinin yönetimi hastaneden topluma geçiş ve kliniğe bilgi aktarımını kapsamaktadır. Anna Nery Escola de Enfermagem'in Editörü ve Bilimsel Komisyon Üyesidir. PULPIT projesinin (ERASMUS+) Eş-PI'sıdır ve EIT tarafından finanse edilen projenin ekibini entegre etmektedir: Sağlık hizmetlerinde yapay zeka ve veri bilimi alanında yükseköğretim kurumlarının girişimci inovasyon kapasitesinin artırılması -InnovAId çalışmaktadır.
Ricardo Ferreira, Hemşirelik alanında doktora derecesine sahiptir. Araştırma alanları arasında hasta eğitim ihtiyaçları, hasta tarafından bildirilen sonuç ölçümleri ve araştırma ve eğitimde Kamu ve Hasta Katılımı (PPI) yer almaktadır. Dr. Ferreira 50'den fazla PubMed makalesi ve 8 kitap bölümü yazmıştır. Kronik inflamatuar artrit yönetiminde hemşirenin rolüne ilişkin EULAR önerilerinin güncellenmesine katkıda bulunmuştur. Dr. Ferreira, bazı ulusal ve uluslararası kuruluşların yönetim kurullarının aktif bir üyesidir. Portekiz Romatoloji Sağlık Profesyonelleri Derneği 'un kurucu üyesi ve Portekiz Hemşireler Konseyi'nin yönlendirme kurulunun üyesiydi. 2013'ten bu yana Avrupa Romatoloji Dernekleri Birliği'nin aktif bir üyesidir ve EULAR Romatoloji Sağlık Profesyonelleri Komitesi Başkanıdır (2019-2023). PULPIT projesi
(ERASMUS+) ve OPTIMIST-OP'nin PI'sıdır.